top of page

Webová analytika pro e-shopy - aneb jak zvýšit prodej pomocí dat

Chcete vědět, co se děje na vašem e-shopu a jak zlepšit prodeje? Webová analytika vám poskytne cenné informace o chování vašich zákazníků.


Je to přesně jedna z těch částí, které by jsme měli věnovat dostatek pozornosti a zároveň je často opomíjená, protože z počátku může vypadat chaoticky.


Proč je analytika důležitá?

  • Pochopení zákazníků: Zjistíte, odkud přicházejí, co je zajímá a kde v nákupním procesu se ztrácejí.

    • Můžete zjistit, kde tráví nejvíce času, jaký produkt si nejčastěji prohlíží a nebo který přidali do košíku před tím, než jej opustili.


  • Optimalizace prodejního procesu: Identifikujete slabá místa a provedete potřebné úpravy pro zvýšení konverzí.

    • Budete moci pracovat s místy, kde se s Vámi zákazníci loučí bez nákupu. Tato místa můžete upravit, doladit a nebo dát zákazníkům mnohem lepší zážitek z nákupu, aby jste nedokončené nákupy minimalizovali.


  • Efektivnější marketing: Zaměříte se na marketingové kanály, které přinášejí nejlepší výsledky.

    • Můžete si porovnat, která platforma má nejlepší výsledky na Váš e-shop a přivádí Vám nejvíce zákazníků. Je přeci zbytečné investovat do něčeho, z čeho nemáte výsledky. Naopak je důležité si všímat věcí a investovat do těch, kteří jsou pro Váš e-shop přínosem.


Klíčové metriky, které jsou důležité:

  • Návštěvnost webu a její zdroje

  • Míra konverze (procentuální vyjádření dokončených nákupů)

  • Míra opuštění nákupního košíku

  • Průměrná hodnota objednávky

  • Zdroje návštěvnosti


Nástroje:

  • Google Analytics (základní nástroj pro sledování návštěvnosti a chování uživatelů). Jeden z nejčastěji využívaných nástrojů.

  • Nicméně analytiku - alespoň v té základní verzi by Vám měla poskytovat Vaše platforma, kterou jste využili pro svůj e-shop. Mezi nejvíce obsáhlé a nejužitečnější například považuji já osobně analytiku z Shopify.


Jak využít data?

  • Odstraňte překážky v nákupním procesu (například složitý objednávkový formulář).

  • Zlepšete produktové stránky (kvalitní popisy, fotografie, recenze).

  • Personalizujte nabídky a doporučení produktů.

  • Testujte různé varianty webu a marketingových kampaní (A/B testování).

  • Pozorujte a analyzujte. Občas u toho vypněte svoji podnikatelskou stránku a podívejte se na celý proces z pohledu zákazníka. Případně o zpětnou vazbu například můžete požádat své přátelé, kteří k Vám v tomto směru budou mnohem upřímnější.


Závěr:

Webová analytika je klíčovým nástrojem pro úspěšný e-shop. Díky analýze dat můžete lépe porozumět svým zákazníkům a optimalizovat svůj web pro zvýšení prodejů.


grafické znázornení analytiky eshopu

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comments


Commenting on this post isn't available anymore. Contact the site owner for more info.
bottom of page